Dora Dunatov

Dora Dunatov (Zadar, 1992.) obranila je doktorat u polju etnomuzikologije 2024. na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu (Universität für Musik und darstellende Kunst Graz) s najvišom ocjenom. Disertacija je naslovljena Life of 78 RPM Records on the Domestic and Foreign Markets: The Case of Zagreb-Based Record Companies. Tema disertacije bila je analiza domaćeg i stranog tržišta gramofonskih ploča na 78 okr./min. iz produkcije triju zagrebačkih tvrtki – Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton. Njome je uronila u subdiscipline ekonomske i historijske etnomuzikologije, sagledavajući kompleksni pojam tržišta gramofonskih ploča kroz prizmu antropoloških definicija. Disertacijom se dotakla pitanja dijasporskog glazbovanja u SAD-u, a dio rada posvećen je analizi dalmatinske pjesme na tvrdim gramofonskim pločama i u ranim radijskim emisijama. Doktorsko istraživanje bilo je dijelom kolaborativnog četverogodišnjeg znanstvenog projekta Hrvatske zaklade za znanost – “Diskografska industrija u Hrvatskoj od 1927. do kraja 1950-ih”. U sklopu projekta, bila je suurednicom zbornika Rana domaća diskografska industrija: Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton uz dr. sc. Nailu Ceribašić i dr. sc. Jelku Vukobratović (2025). U zborniku sudjeluje i kao autorica pet članaka kojima nastoji sumirati rezultate doktorskog istraživanja. Sudjelovala je i u kreaciji javno dostupne online baze podataka Hrvatska e-diskografija rađene s ciljem prikaza ukupnog fonda diskografskih izdanja triju spomenutih tvrtki. U sklopu projekta, imala je priliku usavršavati se u Immigration History Research Center Archives u Minneapolisu, Minnesota, SAD (2022.). Godine 2021., dobila je stipendiju za sudjelovanje na 55. godišnjoj konferenciji ARSC [Association for Recorded Sound Collections] i u radionici na temu digitalne restauracije zvuka u 21. stoljeću.

Naziv magistre muzikologije (smjer etnomuzikologija) stekla je 2017. na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, a po završetku stječe Dekanovu nagradu za izvrsnost. U diplomskom se radu bavila pitanjem zadarskog tanca kao novonastale tradicije, koji je potom objavljen kao članak u časopisu Etnološka tribina (2021). Zadarskim se područjem nastavlja baviti kroz istraživanja vezana ponajviše uz otočke tradicije te klapsku pjesmu, postupno šireći istraživačke interese i izvan zavičajne županije. Trenutačno sudjeluje i u dvama projektima IEF-a – “Etnografije otočnosti – otočne baštine i okolišne budućnosti kao okosnice razvoja otočnih zajednica (BAŠOTOK)” te “Tradicije glazbe i plesa (TRAPLEGLA)”.

U sklopu potonjeg projekta, 2023. je uredila knjigu Oj, devojko Maro: Izbor tradicijskih napjeva sa Smotre muških pjevačkih skupina Hrvatske u Ivanić-Gradu (2002. – 2021.) autora dr. sc. Joška Ćalete i Ivana Buljana koja uz transkripte napjeva donosi i detaljne komentare vezane uz način pjevanja, stil i porijeklo napjeva. Knjiga je dobila Godišnju nagradu “Milovan Gavazzi” za 2023. godinu u kategoriji popularizacije struke.

Redovito izlaže na međunarodnim znanstvenim simpozijima. Uz znanstveno-istraživački rad, primarno usmjeren na diskografiju i tradicijske izričaje južne Hrvatske, od 2015. surađuje u emisijama Hrvatskoga radija, a aktivno piše priloge i glazbene kritike za stručne časopise i internetske portale. Sudjelovala je u organizaciji prvih pet izdanja Zadar Organ Festivala – međunarodnog orguljaškog festivala u Zadru (2019. – 2023.).