e-mail: mojca@ief.hr
Mojca Piškor (Zagreb, 1976) diplomirala je (2001.) i magistrirala (2005.) muzikologiju na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Godine 2010. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu doktorirala je etnologiju i kulturnu antropologiju disertacijom “Politike i poetike prostora glazbe: etnomuzikološki i kulturnoantropološki pogledi” (mentorica: dr. sc. Ines Prica).
Od 2001. do 2013. bila je zaposlena na Institutu za etnologiju i folkloristiku. Od 2011. kao vanjska suradnica predavala je etnomuzikološke kolegije na preddiplomskim i diplomskim studijima Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, gdje je od 2013. do 2025. na Odsjeku za muzikologiju bila zaposlena u zvanju docentice za etnomuzikološke predmete. Od 2025. godine zaposlena je kao znanstvena suradnica na Institutu za etnologiju i folkloristiku.
Područje njezina znanstvenog interesa obuhvaća teme vezane uz neksus glazbe, zvuka i politika (roda, rase, migracija) te presijecanja glazbi i diskursa o njima. Posljednjih su godina u fokusu njezinih istraživanja akustemologijski aspekti suvremenih iregulariziranih migracija na europskoj periferiji, uporaba glazbe kao sredstva torture u političkim i koncentracijskim logorima (Goli, Sv. Grgur, Jasenovac), te tema glazbe i/kao rada.
Surađivala je na domaćim i međunarodnim znanstvenoistraživačkim i stručnim projektima Glazba, ples i zajednica: središnje i rubne prakse (MZOS, 2002.–2006.), Post-socijalizam i kulturni subjekt: hibridne prakse kulturnog posredovanja (MZOS, 2007.–2013.), Slušna mjesta stranosti (2012.–2013.), Strenghtening Music in Society – SMS (Creative Europe, 2017.–2021.) Muzikološki sadržaji u umjetničkom obrazovanju pred izazovima današnjice (SuZG, 2020.), Stakeholder Assembly on Power Relations in Higher Music Education – PRiHME (ERASMUS+ Strategic Partnerships, 2020.–2024.), (Pre)živjeti od glazbe: mlade akademske glazbenice i izazovi suvremenog tržišta rada – FEMLAB (SuZG, 2022.; 2023.) i Europski režim iregulariziranih migracija na periferiji EU: od etnografije do pojmovnika – ERIM (HRZZ, 2020.-2024.). Trenutno je suradnica projekta Tradicije glazbe i plesa – TRAPLEGLA (NextGenerationEU, 2024.–).
Za projekt eksperimentalnih radionica i koncertnih programa tradicijske glazbe Harmonija disonance: tragom tradicijskih pjevanja nagrađena je (uz Joška Ćaletu) Godišnjom nagradom “Milovan Gavazzi” Hrvatskog etnološkog društva u kategoriji zaštite kulturne baštine (2016.). Za isti je projekt 2017. godine (s Joškom Ćaletom, Sašom Nestorovićem i Zoranom Ščekićem) primila nagradu “Franjo Ksaver Kuhač” Hrvatskog društva skladatelja (2017).
Članica je Međunarodnog savjeta za tradicijsku glazbu (ICTM), Europskog etnomuzikološkog seminara (ESEM) i Hrvatskog etnološkog društva (HED).