Projekt DISKOGRAF u ožujku 2023. organizira međunarodni simpozij 78 okretaja u min. kod kuće: Lokalne perspektive u ranoj diskografskoj industriji (8-11. ožujka 2023.). Simpozij se održava na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te virtualno, putem platforme Zoom.
Službeni jezik simpozija je engleski.
U nastavku pronađite program, prolistajte knjižicu simpozija sa sažecima i biografijama izlagača, saznajte više o simpoziju i njegovim temama, a proučite i napomene vezane uz lokaciju simpozija, transport po Zagrebu i preporuku gastro ponude u blizini lokacije.
1) Mar 8, 2023 08:30 AM
2) Mar 9, 2023 08:30 AM
3) Mar 10, 2023 08:30 AM
4) Mar 11, 2023 08:30 AM
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/
Meeting ID: 891 2822 4356
Passcode: 949880
U sklopu simpozija, održat će se koncert posvećen razdoblju sviranja i vrtnje na 78 okr. u min Zvjezdana prašina.
Koncert će predstaviti izbor stranih i domaćih skladbi koje su u razdoblju šelak ploča producirale tri zagrebačke diskografske kuće (Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton) i koje su istodobno bile izdane kao notna izdanja (najčešće u nakladi Albini). Izvođači su studenti Odsjeka za pjevanje Muzičke akademije uz klavirsku pratnju, u razredu Lidije Horvat Dunjko i Martine Zadro. Publika će se upoznati s radom diskografskih kuća i izdavača nota, s naglaskom na pojedine zanimljive aspekte glazbe i plesa urezane na gramofonske ploče, na značajke njihove glazbene interpretacije nekad i danas te na ilustracije na naslovnicama notnih izdanja. Koncert je pripremljen u suradnji s Evom Kirchmayer Bilić; zahvalni smo joj na pomoći i suradnji.
Gabrijela Hrženjak, sopran
Vlatka Kladarić, sopran
Dorian Stipčić, bariton
Eva Kirchmayer Bilić, klavir
Nada Bezić, moderatorica i organizatorica
Marko Vukasović: Kraj kapele Sv. Ane
Gabrijela Hrženjak, sopran
János Kurucz: Bele ruže, nežne ruže
Vlatka Kladarić, sopran
Miroslav Biro: Tri palme
Gabrijela Hrženjak, sopran
Nenad Grčević: Snivaj
Dorian Stipčić, bariton
Milan Asić: Zar ne znaš
Vlatka Kladarić, sopran
Gabriel Ruiz: Amor, amor, amor
Dorian Stipčić, bariton
Cole Porter: Begin the beguine
Gabrijela Hrženjak, sopran
Knjižicu simpozija preuzmite ovdje.
Ovaj međunarodni simpozij nastoji proučiti proizvodnju, kolanje i potrošnju glazbe pod okriljem glazbene industrije u specifičnim društvenim, kulturnim i političkim okolnostima. Oslanja se na projekt u tijeku posvećen djelovanju i utjecaju tri zagrebačke diskografske kuće (Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton), aktivne u razdoblju električki snimljenih ploča na 78 okretaja u minuti (od sredine 1920-ih do kraja 1950-ih), na lokalnu glazbenu kulturu tog i kasnijih razdoblja. Za razliku od koncepcije “velike petorke” u diskografskoj industriji i globalizirajućeg učinka njihova rada, što je sukladno i općoj matrici “Zapada i ostalih”, simpozij ima za cilj rasvijetliti druge smjerove glazbenih kretanja, ispitujući tako rizomatski karakter diskografske industrije u kulturi.
Programski odbor: Naila Ceribašić (predsjedavajuća), Drago Kunej, Daniel Leech-Wilkinson, Risto Pekka Pennanen, Ivana Vesić, Jelka Vukobratović, Peter Tschmuck
Glavna tema simpozija obuhvaća djelovanje lokalnih tvrtki u doba ploča na 78 okr. u min., uključujući i njihov odnos prema multinacionalnim tvrtkama. Sudionici se pozivaju da tematiziraju različite glazbe, glazbenike, publike i tržišne niše, naročito na području jugoistočne, središnje i istočne Europe, ali i u drugim dijelovima svijeta.
Druga se tema tiče upotrebe povijesnih komercijalnih snimki u narednim razdobljima. Dobrodošla su izlaganja posvećena glazbenom prijenosu, oživljavanju i intertekstualnosti, povijesnim, kulturnim i društvenim putanjama gramofonskih ploča i/ili njihovom očuvanju i zaštiti.
Treća se tema odnosi na etnomuzikološke perspektive u istraživanju povijesnih komercijalnih snimki – koje izazove one donose ovoj izrazito terenski orijentiranoj disciplini koncentriranoj na žive izvedbe te koje prednosti interdisciplinarnom proučavanju snimljene glazbe može donijeti oslanjanje na etnomuzikološke teorije i metode.
Raspon specifičnih studija slučaja može uključiti, no nije ograničen na sljedeće: lokalni ogranci multinacionalnih tvrtki i nacionalne diskografske tvrtke; organizacija proizvodnog procesa i uključene profesije; odnos diskografskih tvrtki i drugih poluga glazbene infrastrukture (radio, film, festivali, koncerti, notno izdavaštvo, tiskani mediji, glazbene organizacije, zaštita autorskih prava); tehnološke, političke i ekonomske okolnosti djelovanja diskografskih tvrtki; njihova uloga u formiranju identiteta, nacionalnoj izgradnji i kulturnoj geopolitici; interkulturalni, regionalni, međuregionalni i međunarodni promet snimljenom glazbom; glazbe, glazbenici i zajednice uključene i isključene iz diskografske industrije; formiranje glazbenih kanona; suradnje povrh uvriježenih glazbenih kategorija; udomaćivanje međunarodnog repertoara, glazbena hibridnost, novi repertoari, žanrovi i stilovi potaknuti radijskom i diskografskom proizvodnjom; mjesta, prostori i načini korištenja snimljene glazbe; povijesne snimke i povijesno obaviještena izvedba; povijesne snimke i muziciranje u digitalnom okruženju i/ili povrh dihotomije žive i snimljene glazbe; zajednice zaljubljenika i do-it-yourself (uradi-sam) kustosa i arhivista povijesnih snimki; etnografske i kolaborativne metode u očuvanju i zaštiti povijesnih snimki; pitanja zaštite autorskih i srodnih prava, etike jednakosti, društvene uključivosti, ljudskih prava i održivosti u korištenju povijesnih snimki.
Prijevozne usluge poput Ubera i Bolta dostupne su i pouzdane u Zagrebu.
Redovna tramvajska mreža dostupna je na ovoj poveznici: http://nesusws.irb.hr/images/Zagreb%20train%20map%202017..pdf
Karte se mogu kupiti kod vozača tramvaja (0,80 € / 30 min) ili na raznim kioscima. Google karte su precizne kada je u pitanju tramvajski promet.
Prijevoz do zračne luke: autobusom “Pleso prijevoza” (detalji na poveznici, cijena: 5,97 €) i taksijem ili Uberom / Boltom (oko 16 €).
PREPORUKE RESTORANA BLIZU MUZIČKE AKADEMIJE: