Arhivska građa obuhvaća 6 osnovnih kategorija: (i) same gramofonske ploče u fizičkom obliku; (ii) arhivsku građu o radu triju tvrtki; (iii) prodajne kataloge i srodnu tiskanu građu; (iv) novinsku građu; (v) građu koja svjedoči o poveznicama diskografske industrije i drugih okosnica glazbene industrije; (vi) kazivanja živih svjedoka razmatranog razdoblja i kolekcionara. Relevantno arhivsko gradivo pohranjeno je u Hrvatskoj u institucijama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu. Arhivski rad izvan Hrvatske obuhvatit će arhivske fondove u Beogradu, Ljubljani i Pragu.
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
U četvrtak i ponedjeljak, 6. i 10.5.2021., održali smo dvije radionice na temu ustaljenih normi u izvedbama klasične glazbe. Radionice je vodio muzikolog Daniel Leech-Wilkinson koji nosi počasnu titulu emeritus profesora na londonskom King’s Collegeu. Od 2004. do 2009., Leech-Wilkinson je vodio petogodišnji projekt “Expressivity in Schubert Song Performance” pri Centru za povijest i analizu snimljene glazbe (CHARM) prilikom kojeg je digitaliziran veliki korpus gramofonskih ploča na 78 o/min iz arhiva King’s Sound. Trenutačno sudjeluje u projektu “Challenging Performance” s ciljem povećavanja kreativnosti kod izvođača, a prošle je godine objavio istoimenu knjigu besplatno dostupnu ovdje. Tim se projektom nastoji osvijestiti izazove s kojima se susreću izvođači klasične glazbe te razbiti često štetne i ograničavajuće norme “pravilne” izvedbe. Dvije virtualne radionice održane su putem Zoom platforme, a veliki interes i bogata rasprava nagovijestila je buduću suradnju.
Vidi: Izvještaj
U dva trosatna termina, u ponedjeljak i srijedu, 18. i 20.1.2021., doc. dr. Drago Kunej održao je radionicu na temu tehničkih karakteristika ploča na 78 o/min. Radi se o voditelju zvučnog arhiva Glasbenonarodopisnog inštituta pri Znanstvenoraziskovalnom centru SAZU u Ljubljani, a znanstvenom području starih ploča najviše doprinosi putem trogodišnjeg projekta “Zvočno gradivo gramofonskih plošč kot vir etnomuzikoloških in folklorističnih raziskav“, službeno završenom u travnju 2012. U prvom dijelu interaktivne radionice, održane putem online Zoom platforme, predstavio je razvoj različitih tehnika snimanja, od izuma fonografa do izuma vinilnih ploča. Drugi dio bio je rezerviran za detaljnu analizu složenih informacija dobivenih s naljepnica i područja oko naljepnica gramofonskih ploča na 78 o/min vodećih diskografskih kuća.
U ponedjeljak, 16.11.2020., održana je radionica s Peterom Tschmuckom. Tschmuck je pročelnik odjela za kulturni menadžment i rodne studije pri bečkom Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti. Fokus njegova istraživanja su glazbena industrija, ekonomija autorskih prava te kulturne institucije i vrednovanje kulturnih politika. Posebno se istaknuo istraživanjem kreativnosti i inovativnosti u glazbenoj industriji, a njegova opsežna studija na tu temu objavljena je 2003. godine. Radionica je osmišljena kao interaktivni dijalog Tschmucka i suradnika na projektu uz komentare i pitanja, a vrijedi istaknuti izrazito iscrpni pregled i analizu glazbene industrije u periodu od njezinih početaka do kraja 1950-ih.
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Istraživačke radionice suradnika na projektu odvijat će se jednom godišnje. Na njima ćemo propitati: oblikovanje sadržaja modula Hrvatska e-diskografija; problematiku diskografskih “filtara”; odnos diskografske industrije i drugih poluga glazbenog života; te mogućnosti razvijanja EU projekata.
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
Vidi: Izvještaj
1. sastanak (20.2.2020.)
2. sastanak (3.6.2020.)
3. sastanak (24.9.2020.)
4. sastanak (4.12.2020.)
5. sastanak (23.2.2021.)
6. sastanak (6.5.2021.)
7. sastanak (5.7.2021.)
8. sastanak (15.11.2021.)
9. sastanak (11.4.2022.)
10. sastanak (7.7.2022.)
11. sastanak (22.9.2022.)
12. sastanak (12.1.2023.)
13. sastanak (15.6.2023.)
14. sastanak (6.9.2023.)
15. sastanak (25.1.2024.)
16. sastanak (24.4.2024.)
Plan upravljanja istraživačkim podacima na projektu “Diskografska industrija u Hrvatskoj od 1927. do kraja 1950-ih” dostupan je ovdje.